Újjászületőben a magyar vízirepülés
A vízirepülésről
Van-e szebb, romantikusabb formája az emberi közlekedésnek, mint a vízirepülés? Mi alakította a történetét, mitől remélhetjük világszerte az újbóli virágzását? Ismerd meg magyarországi vízirepülés legendás történetét, regényes előzményeit!
Rólunk
Marci és Dani 30 éve a nagyanyjuk karosszékében már vízirepülést játszott, aztán Lacival és Petivel együtt 20 éve már az üzleti tervet írták. Gábor nagyapja Endresz Györggyel repült együtt… fél éve megismerkedtek, és Lajos mögéjük állt…
Partnerek
Aeropark, Flyby Aero és VMSZ: nélkülük nem indulhatott volna el semmi! A jövő tervezésében pedig kiemelt szerepet kap cégcsoportunk másik tagja, az Aeroexpress Regional is, amely menetrendszerinti járatokkal köt össze magyar és erdélyi városokat 2022 őszén
A repülőgépről
Pilótaként nehéz érzelmek nélkül beszélni egy repülőgépről, de kísérletet teszek rá.
A száz éve működő Cessna gyárat senkinek sem kell bemutatni. Termékei a kisméretű repülőgépek rotring ceruzái. A legismertebb típusuk, a C172, több világrekord büszke tulajdonosa, mint például a leghosszabb időtartamú repülés egy felszállásból (63 nap a levegőben); de a beszédes, legnagyobb példányszámban (több, mint 44.000) gyártott repülőgép címe is az övé.
Az általunk választott modell, a fenti típus nagytestvére, a gyönyörű és tekintélyt parancsoló C206-os pedig kategória királya. Kiforrott és biztonságos. Nem véletlenül több, mint 50 éve gyártásban van és borsos ára ellenére, több éves a várólista egy új példányért. Maximális felszállósúlya közel a duplája a többi egymotoros repülőgépének, nagy és tágas a kabinja, kiváló a vezethetősége és a teljesítménye. Mindez igaz a kétéltű kivitelre is, mely verzió gyári szintű átalakítása sok területet érint, úgy mint a kabint, a légcsavart, a gép törzsét és szárnyát, a pilótafülkét és természetesen a futóművet.
Azonban, az eredmény magáért beszél: a típus által jött létre az elérhető egymotoros vízirepülőgépek legjobbja. Mi, az Aeroexpress csapata, rendelkezünk Közép-Európában egyedüliként ilyen repülőgéppel és alig várjuk, hogy sokat repülhessünk vele és sok embernek okozzunk vele örömöt!
Széchey Márton
Stratégiai partnerünk, az Aeropark exluzív videókat készített első üzemnapjainkról. A népszerű repülőmúzeum tematikus csatornáját Kránitz Balázs szerkeszti, aki a Dunán és a Balatonon is a jelen volt repüléseink során. Ezekben a filmekben összefoglalta mindazt, amit az előzményekről, a tesztrepülésekről tudni érdemes. A Skyart Media csapata is végig jelen volt, nekik köszönhetjük a látványos felvételeket!